Гурток оригамі
Оригамі – стародавнє східне мистецтво складання паперових фігурок, композицій тощо. На ранній стадії свого виникнення воно мало суто релігійний характер. Пізніше цим мистецтвом володіли лиш заможні та знатні люди. Довгі віка та тисячоліття оригамі було суворо засекречено і лише на початку XIX ст. про нього дізнались Європейці. Як снігова лавина розповсюдилось воно в Європі, Азії, Америці. Почали створюватись товариства, центри, гуртки, групи. Винайдена система знаків та схематичного зображення поетапного виготовлення кожної фігури сприяла вивченню оригамі не тільки від майстра, вчителя, але й самостійно.
На сьогодні по всьому світу розповсюджуються нові схеми складання, техніки та способи створення найрізноманітніших виробів: квіти, комахи, тварини, предмети, кусудами та ще багато іншого.
Оригамі має широкий спектр дії: навчальна, лікувальна, розвиваюча, стимулююча і т. п. На заняттях гуртка учні в ігровій , розважальній формі вивчають деякі геометричні поняття та всі геометричні фігури. На загальний розвиток дитини будь-якого віку впливає також конкурентність та дух змагання – це змушує дітей показати себе як найкраще, виділитися з поміж інших. Тому протягом навчання часто проводяться конкурси, змагання, ігри, виставки.
Заняття в гуртку оригамі об’єднують не лише дітей, а й людей різного віку, різних захоплень і соціальних статусів. Різноманітність виробів дозволяє проявити різні сторони характеру, вміння та навички учнів: хтось – кірікомі, а хтось прихильник класичних фігурок оригамі. Саме це різноманіття і притягає учнів до роботи в гуртку.
Гурток паперопластики
Головний принцип, який прищеплюється вихованцям на заняттях – «Я досягаю успіху в усьому, за що берусь, тому що я цього дуже хочу».
Заохочуються абсолютно всі діти, які приходять у гурток, щоб розвинути постійний інтерес до паперопластики.
У дітей підтримується відчуття успіху участю у різноманітних конкурсах, виставках; похвалою, грамотою, призами.
В гуртку діти виконують поробки в різних напрямках паперопластики: витинанка, квілінг, аплікація, торцювання. Поєднання техніки барельєфу та паперопластики дає чудовий ефект, де вихованці розкриваються ще й як живописці. Ми експериментуємо також з іншими техніками – суміщення витинанки та квілінгу, виготовлення тривимірної (об’ємної) аплікації, де проявляють свої здібності діти різного рівня підготовки.
Ці діти понад усе люблять небо. А поки що вони будують свої моделі в авіамодельному гуртку. Вихованці вчаться читати креслення, професійно працювати з інструментами і матеріалами. Виготовляючи літальні апарати, юні авіамоделісти виявляють максимум фантазії та технічної кмітливості. Гуртківців вирізняє працьовитість, акуратність, уміння зосередитися на змаганнях. Щороку на базі КМЦПО проходять обласні змагання з кордових авіамоделей.
Судномодельний гурток
Підкорювати водну стихію люди почали давно. Сьогодні судномоделювання і судномодельний спорт є одним із найцікавіших напрямків науково-технічної творчості вихованців станції юних техніків.
Перш, ніж приступити до виготовлення моделі, гуртківці уважно знайомляться з кресленням, практичними порадами і рекомендаціями керівника гуртка. Часто для моделі вибирають старовинне судно, що має чудовий вигляд з великою кількістю дрібних деталей.
Гурток радіоконструювання
Радіоелектроніка є сьогодні у кожній родині. На заняттях гуртка радіо конструювання вихованці КМЦПО вчаться ремонтувати побутові прилади, створюють різноманітні технічні засоби. Щоб досягти успіхів у радіоелектроніці, вони сумлінно вивчають фізику, хімію, математику.
На обласних змаганнях гуртківці постійно займають призові місця..
Відеостудія «Березіль»
На порозі третього тисячоліття люди не уявляють себе без радіо і телебачення. З їх допомогою ми пізнаємо світ, дізнаємося про новини.
У 1993 р. за ініціативи директора К.А. Холодняка в КМЦПО створена відеостудія «Березіль».
У своїй роботі гуртківці керуються принципами правдивості і об’єктивності, сіють у душах слухачів і глядачів добро і справедливість, своєю працею дарують вітчизникам радість.
Теми сюжетів юні березілівці обирають самі, знімають, озвучують і монтують програму чи фільм теж самі. Звичайно, не завжди все виходить як у дорослих, але ж зате все зроблено своїми руками, своїм розумом, у кожному сюжеті своє бачення сьогодення.
З 2012 року в центрі відкрито відділення анімації при відео студії. Глядачі вже змогли переглянути і оцінити перші мультфільми юних мультиплікаторів.
На Міжнародних та Всеукраїнських кінофестивалях «Кришталеві джерела», «Веселка», «Кінокімерія», «Магічний екран», «Дитятко», « ЁЁОсінні ёбарви Буковини», «Молоде кіно України» доробки наших кінематографістів мають заслужений успіх.
На заняттях гуртка інформатики та обчислювальної техніки вихованці пізнають принципи роботи комп’ютера, вчаться користуватися ним. Їхні наставники постійно знаходяться у пошуку нових методик, нестандартних методів навчання, здійснюють індивідуальний підхід до гуртківців.
Участь у конкурсах збагачує досвід юнаків і дівчат, сприяє підготовці молоді до життя і професійної діяльності у високо розвиненому інформаційному середовищі, дарує відчуття перемоги.
Відродженню і поширенню українських народних ремесел сприяє плідна праця вихованців гуртка декоративно-ужиткового мистецтва. Чудові вироби з глини, солоного тіста народжуються у руках дітей. О
Вихованці гуртків оригамі приємно проводять час, складаючи фігурки із паперу та виявляючи при цьому фантазію і вміння. Прекрасний світ довкілля, що оточує нас, надихає дітей на створення нових робіт.
Шляхом спроб і помилок гуртківці знаходять способи зробити фігурки квітів, комах, птахів, тварин, риб, які нагадують справжніх.
Кращі роботи юних оригамістів були представлені на Міжнародній і Всеукраїнських виставках.
Гурток «Стендове моделювання»
Стендовий моделізм – це виготовлення моделей-копій різноманітної техніки, з обов’язковим копіюванням усіх елементів конструкції, деталіровки, фарбування тощо.
Стендове моделювання має багату та цікаву історію. Ще з древніх часів, перш ніж збудувати щось – виготовляли зменшену модель-копію. Програма по стендовому моделюванню дає можливість дітям засвоїти декілька на перший погляд, не зв’язаних між собою областей: історію, навички по обробці різних матеріалів, технологію нанесення фарб, вміння читати креслення, розробляти технологічний процес. Моделізм допомагає в розвитку мілкої моторики рук, уваги та зосередженості, фантазії, вчить мислити технічно і конструктивно. В процесі виготовлення стендової моделі техніки, діти визначаються з устроєм та конструкцією, підбирають колір, приймають рішення по композиційному розміщенню окремих частей та елементів моделі. Таким чином, відбувається естетичне виховання, розвиток і навчання. При цьому така трудова діяльність сприяє розвитку творчих здібностей.